Blog

Calm businesswoman relaxing with breath gymnastics

Odpowiednie przygotowanie

      Możemy zapobiec rozwojowi stresu jeszcze przed wystąpieniem trudnej sytuacji, poprzez planowanie dalszych kroków w wydarzeniach w jakich będziemy brać udział. W ten sposób będziemy mieć gotowe rozwiązania w trakcie możliwych niepowodzeń i nie zestresują nas tak bardzo jak by mogły bez przygotowania. Ta technika nie zadziała oczywiście w sytuacjach nagłych i nieoczekiwanych, ale za to w każdej innej sytuacji sprawdzi się świetnie.

Unikanie stresu

       Jeśli wiemy jakie sytuacje nas stresują to dobrą rzeczą jest unikanie sytuacji jakie wprowadzają nas w zły nastrój, i poszukanie innej drogi albo zaniechanie. Najprostszym przykładem będzie tutaj rezygnacja z imprezy karaoke , jeśli boimy się występów publicznych lub unikanie kontaktu z osobami, które wywołują w nas negatywne emocje.

 

Nabierajmy nowych umiejętności

        Poszerzanie kompetencji czy oswajanie się z zadaniem jakie wywołuje w nas stres, spowoduje pomniejszenie kontrastu w kompetencjach dzięki czemu stres nie będzie się aktywnie objawiał, bo straci powód do występowania. Nie będzie nas bowiem już stresować zadanie które potrafimy wykonać. Jeśli np. stresuje nas wizja jazdy ma rowerze, po zatłoczonych miejskich szlakach rowerowych, zdobądźmy pewność siebie poza miastem, tam szlifując swoje umiejętności . Po kilku dłuższych przejażdżkach po mniej uczęszczanych traktach, poczujemy się pewniej i wycieczki po mieście , przestaną nas tak bardzo stresować.  Kiedy natomiast dobrze przygotujemy się do spotkania , nie sparaliżuje nas strach przed prezentacją czy rozmową.

   

Odwracanie uwagi

         Możemy odwracać swoją uwagę od źródła stresu, obracać sytuację w żart. To oczywiście metoda, którą nie każdy potrafi zastosować. Poczucie humoru i dystans do problemów należ w sobie odnaleźć i pieczołowicie pielęgnować, bo czasami są jedynym co pozwala nam rozładować napięcie.  Medytacja, pozytywne myślenie, autosugestia, techniki relaksacyjne, czyli zwalczenie stresu poprzez opanowanie i techniki psychologiczne, które pomogą w trzeźwym spojrzeniu na sytuację, i opanują organizm przed wydzielaniem nadmiernych ilości hormonów stresu. Niewiele osób posiada tak wysoką samoświadomość aby umiejętnie pokierować swoimi emocjami i w odpowiedni sposób kierować swoje myśli. Zawsze warto próbować osiągnąć spokój wewnętrzny, odnaleźć coś co nas uspokaja, relaksuje i pozwala się zdystansować.

 

Jak rozładować negatywne emocje?

Dla każdego z nas może istnieć zupełnie inny sposób na rozładowanie stresu, dla kogoś może to być jogging, trening na siłowni , joga, a dla innej osoby robótki ręczne, rozwiązanie krzyżówki czy uprawianie ogródka. Warto znaleźć coś , co jest relaksem dla mnie… Aktywności fizyczne są w stanie świetnie zamienić kortyzol i adrenalinę na endorfiny czyli hormon szczęścia, który wydziela się w czasie ruchu i wysiłku fizycznego. Wystarczy 30min dziennie by skutecznie strukturyzować swoją gospodarkę hormonalną o korzystne hormony.

 

 

 

Ważne jest, żeby każdy znalazł najlepszą dla siebie metodę, i nie oddawał walki ze stresem walkowerem. Im bardziej będziemy się starać i ćwiczyć techniki radzenia sobie ze stresem, tym łatwiej nam będzie z każdą następną trudną sytuacją.

 

 

<a href=”http://www.freepik.com”>Designed by Freepik</a>

Suplement diety Vital jest preparatem zwiększającym witalność organizmu, dodaje energii i siły do efektywnego funkcjonowania w ciągu dnia, polecany zwłaszcza dla osób prowadzących aktywny tryb życia oraz odczuwających osłabienie, znużenie, słabą wydolność fizyczną i psychiczną. Suplement diety Vital wpływa  na poprawę nastroju i lepsze samopoczucie, dzięki zastosowaniu ekstraktu z Ashwagandhy, oraz Witaminie D. Jest również bogatym źródłem witaminy B6, B12, D3.

Podziel się tym postem